Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
4060101406   Ensenyament de la llengua i la literatura en el marc competencial i del plurilingüisme
2019-2020   Assessorament. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   28/10/2019 - 22/6/2020 (25 hores) de 17:00h a 19:00h
   I-E Els Pinetons
   Av. Catalunya, 16 (Ripollet) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Vallès Occidental VI
  
  
  
Inscripció   12/09/2019 - 27/09/2019
  
Descripció i   Metodologia:   Formació en centre de 30 hores sobre l’ensenyament i aprenentatge de la llengua de manera significativa i competencial en el marc de l’escola inclusiva. Es té previst que per una banda, hi hagi intercanvi pedagògic entre els i les mestres sobre la pròpia pràctica educativa en relació a aquest tema tenint en compte la dimensió plurilingüe; i d’altra banda, es contempla en aquesta formació dues sessions d’assessorament de persones expertes en didàctica de la llengua i la literatura i en el camp de la neurociència aplicada a l’educació. Aquesta formació busca provocar un procés de reflexió col•lectiu i de dinamització interna del centre en el qual es donin a conèixer les pràctiques educatives en l’àmbit lingüístic i es detectin aquells aspectes a millorar i aquells en els que cal continuar avançant en el recorregut lingüístic de l’escola.
  
Objectius   1.- Millorar la competència comunicativa i lingüística dels infants i dels joves en el marc del sistema educatiu inclusiu dins d’un enfocament competencial i plurilingüe.

2.-Identificar els conceptes fonamentals sobre l'ensenyament de la lectura i de l'escriptura i establir-los com a base comuna en la pràctica educativa.

3.- Enfortir el projecte educatiu del centre a través de l’intercanvi pedagògic i transferir a l’aula els continguts de la formació contribuint a la millora de l’ensenyament i aprenentatge de la llengua i la literatura.
  
Continguts   - Marc teòric en relació a la didàctica de la llengua i la literatura.
- L’infant com a aprenent: aspectes significatius de la Neurociència.
- Recorregut de l’ensenyament i aprenentatge de la llengua i la literatura al centre a les etapes d’infantil, primària i primer de l’educació secundària obligatòria.
- Anàlisi de les pràctiques educatives.
  
Avaluació   - Assistència mínima del 80% de les sessions presencials.
- Realització de les tasques contemplades en les hores de treball autònom.
- Participació activa en el debat i intercanvi pedagògic.
  
Requisits de  certificació   - Assistència mínima del 80% de les sessions presencials.
- Realització de les tasques contemplades en les hores de treball autònom.
- Participació activa en el debat i intercanvi pedagògic.
  
Persones  destinatàries   Claustre IE Els Pinetons (Ripollet)
  
E-mail   crp-montcada@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dilluns   28/10/2019   -   - 
 Sessió 2   -   -   -   - 
 Sessió 3   -   -   -   - 
 Sessió 4   -   -   -   - 
 Sessió 5   -   -   -   - 
 Sessió 6   -   -   -   - 
 Sessió 7   dilluns   22/06/2020   -   - 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent